Litt av hvert!

Januar tar for seg av dagene i året. Jeg har tent et lys for det gamle året, og et for det nye. Vi har sett snø og rim, rådyr på jordene og regn. I natt var det rimfrost og fullmåne, og jeg gledet meg til det skulle bli morgen. Men hva skjedde? Det er mildt igjen og seks varmegrader. Et merkelig vær…..

I går tok jeg fram et bildeminne fra i fjor. Snø i mengder og nypesuppe med hakkede mandler. Så godt. Jeg var raskt ned i fryseren da.

Heldige meg hadde nypepure på lager. Så da ble det dessert i går, med krem! Nydelig.

I dag er det lørdag. Jeg ble ferdig med den første sokken i hjertemønster denne uken, men min ble ikke som jeg hadde tenkt. Jeg så det ganske tidlig i strikken, men jeg gjorde den ferdig likevel. Såååå diiiiiiger! Den passetr ikke min fot, så nå ligger den til toving i maskinen. Om det bli vellykket aner jeg ikke, men jeg måtte forsøke. En sokk blir det vel uansett. Blir den ikke tovet, så blir det julestrømpe til neste år, og blir den tovet for mye, så klipper jeg av hjerteborden og bruker den til pynt på et lysglass.Dette blir spennende, om jeg skal strikke sokk to eller ikke????

13 kommentarer
    1. Spennende å se om den lar seg tove, for da blir den nok fin. Men du har heldigvis løsning på det meste 🙂 Nyper til dessert så godt ut. Her gikk det og fra frost og klarvær, til regn og vind over natten. 🙂 God lørdag

      1. Ja, det er jo ikke alt garn som tover seg, men dette er ull da i hvertfall. Vaskemaskinen dundrer nede nå, så jeg er spent! 🙂 Nyper er kjmepegodt synes jeg. Før fikk vi jo sånn pulversuppe fra Toro, men det er jo vekk for lengst. Da får man fikse det selv! Kos deg i helga! 🙂

    2. Måtte le her.. unskyld! Men nå beskrev du deg selv slik som jeg har fått inntrykk av deg. Og det rundt tema “en for stor sokk med hjertemønster”! Kreativt og artig prosjekt, som plutselig kan bli noe helt annet i flere varianter enn det var fra det øyeblikket det var ferdig 😀 Hjertevarme, kreativitet, skaperevne, inkluderende, stemningsskapende. 🙂 Selv ikke når været ble som i fjor, så prøver du å skape samme stemning med nyper 😀 Så utrolig herlig, takk for at du er du 🙂 Klem

      1. Ler tilbake! Du er herlig da!Tusen takk for fine ord! Det gjelder jo å finne noe postivt ut av noe negativt, og der er jo du konge! Nå går vaskemaskinen så det dundrer, skal undre meg på hva som kommer ut av den etterpå! Klemsiklem:)

    3. Vakre bilder 🙂 Sånn her også..sol en dag grått den neste.. Håper på en stabil vår med myyyyye sol.. Du finner nok på noe med sokkene uansett du ja.. Fin lørdag videre og klem fra meg <3

      1. Å ja, litt stabilt vær hadde vært finfint nå. Men det får vel bli som det blir! Spennende med den sokken. Noe blir det av den, garantert. Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg