Malemoro for alle.

Sånn ble mitt resultat av en liten malejobb.Kjempefornøyd.

Hvordan er det hos deg? Jeg har så mange boller jeg har fått med blomster plantet i. Etterhvert må enten blomstene flyttes ut i annet, eller kastes fordi de visner. Tilbake står en glasskål som ikke passer inn bestandig. Bruk varmt vann og en gryteskrubb. Hos meg gikk malingen lett av. Så hadde jeg er bolle til for eksempel salat, eller til flytelys, blomster eller man kan snu bollen rundt og bruk den til lysestake. Under bollen kan du legge noen pene steiner, kongler, et hjerte eller kanskje noen gule kyllinger og egg til påsken.

Jeg la min bolle på en avis og malte striper i sort og blått på baksiden.Det er ikke nøye, bare stryk penselen litt nedover i streker. Så lot jeg det tørke, før jeg malte over med et strøk hvitt. Når det var tørtm,hadde jeg fått en helt egen kunstbolle. Blir jeg lei, så skurer jeg bare vekk fargen og maler noe annet. Vil jeg beholde den som den er, gir jeg den et par strøk lakk.

10 kommentarer

Siste innlegg