Mer lek og moro.

Jeg leste et innlegg i VG i dag, og fant ut at jeg er da visst ikke en sånn bestemor de vil vi skal være jeg heller. Skal bestemor sitte inne i armforkle og strikke hele dager, være sliten og trøtt, ikke orke noe og trenge hjelp til enhver tid? Noen gjør det kanskje, men det er da slett ikke alle. Bestemødrene av vår tid er da i farten, det jeg vet. Jeg lekte i snøen i dag, og det er vel kanskje ikke alle bestemødre som gjør det.

Dere som følger meg på Insta, har sett hesten allerede. Jeg skuffet sammen kram snø og satt i gang. Herlighet så artig om man bare lager en rund form, en snømann eller en vase også. Men jeg ville lage en hest. En stor hest.

For meg som liker å forme, går det lett. Jeg tenker egentlig ikke over det, jeg bare gjør det. Festlig å se hesten ligge der og kose seg på terrassen. Det er ikke ofte en hest ligger, men det gjør den, om den har plass.

Denne hesten varer nok ikke lenge, men “traver” snart av sted til de evige jaktmarker. Med tre pluss og tåke, blir det vel fort til vann. Det var gøy så lenge det varte.

10 kommentarer
      1. Takk du. Ja, jeg liker å forme ting. Snøen i dag minnet om god sand på stranda om sommeren. Jepp, den var stor. Så fint å prøve på store ting når materialene er gratis. Hadde vi hatt mer snø skulle jeg laget mer😁😄😄

    1. Du er virkelig en kunstner, og akkurat slik du skal være som bestemor.
      Tenk om alle hadde vært som meg 😳 😄 Det hadde blitt kjedelig.
      Denne flotte hesten ble vel bare til mens du holdt på, eller visste du det før du begynte? 🤔😀

      1. Tusen takk. Jeg klarer ikke kalle meg kunstner akkurat da, men jeg er nok en kreativ person. Ingen av oss er kjedelige, hverken du eller jeg, vi utfyller hverandre, mener jeg. Tenk om alle skulle være like? Hesten ble til underveis. Jeg skuffet sammen en diger haug snø, og så begynte jeg å ta vekk litt og litt med en vottekledd hånd. Da kom tanken om en hest. Kjempegøy var det, og jeg brukte ikke så lang tid på det heller. Det begynte å regne, så jeg måtte jobbe fort. Etter en time var den klar og fotografert. Etterpå forsvant den mer og mer i mildværet. Ha en finfin kveld. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg