Ny hobby.

Stadig må jeg forsøke meg på nye ting. Trearbeider! Jeg har vært borte i sånt før da, men ikke så mye. Der satt jeg og skar i tre og strevde verre, som vanlig. Jeg er ikke så sterk som jeg vil være til dette, men jeg forsøker litt av og til likevel. Jeg hadde skåret ut en av stengene og pusset så armene var helt utslitte, da hjelpen kom.

Mannen i huset mente jeg kunne fikse det med noen maskiner. Jeg følte at jeg var med på Sinnasnekkeren. Nei da, han var slett ikke sint, men veldig flink til å forklare. Jeg klarte løvsaging da jeg var liten, og nå klarte jeg jammen båndsaga selv. Øvelse gjør mester, heter det jo.Kutte, skjære og pusse med maskiner gikk fint det. Litt arbeide med kniven ble det også, der den store saga ikke kom til. Fuglene og kattehodene, har jeg nå limt på “stengene” og jeg skal kjøpe meg noen lysholdere til dem siden.

Men så kom det store spørsmålet. Skal jeg markere øynene på dem eller ikke? Skal jeg male det i en eller annen farge, eller tegne kruseduller? Ikke vet jeg. Nå må jeg tenke….

16 kommentarer
    1. ÅÅÅÅ så nydelige ideer du har og når mannen i huset kommer til hjelp med maskiner du kan bruke – ja da er det ingen grenser for hva du kan trylle frem 😀

      Male og lage øyne ja – det er fint 🙂 Men fint uten også – og fint med kruseduller også hehehhe 🙂

      klemsiklem og lag deg en ny fin dag!

      1. Tusen takk. Ja, jeg vet jo det er masse maskiner her, men jeg har aldri brukt dem jeg. Men dette klarte jeg fint. Du skulle se meg med hørselsvern, briller og full av sagflis!!!! Veldig artig å lage sånt også. Enda vurderer jeg om jeg skal “pynte” på det med tegninger. Jeg likte det uten også. Klem til deg 🙂

    2. Du er bare så flink med alt:)
      Jeg tror ikke jeg tørs å bruke sag jeg:)
      Om det blir malt eller ikke, det blir like fint tror jeg:)

    3. Åååå så fint! Jeg elsker jo å jobbe med tre! Lenge siden jeg har gjort noe sånt nå! Men – en vet aldri – det er så stas å skape noe! Du er flink – og sånne maskiner krever vel egentlig bare øvelse, ja! Klem 🙂

      1. Takk du. Ja, du vet jo det med tre. Jeg er så heldig å ha en trekopp fra deg!!!! Veldig artig å prøve seg litt i andre materialer. Øve må jeg visst, og være så forsiktig!!! Ha en fin kveld. Klemsiklem:)

    4. så koselig ,dette er gøy,selv liker jeg å sitte ute og spikke på en smørkniv ,kanskje jeg skal prøve på en stekespade også :=) og hva du skal gjøre videre med kunsverket ditt ,ja det finner du nok ut av

      1. Ja, det var virkelig gøy når jeg fikk bruke litt maskiner. Jeg eier ikke krefter til å skjære ut som jeg vil, og da er det godt med litt hjelp. Da klarer jeg å skjære litt detaljer og annet. Stekespade er lurt. Det trenger vi alltid. Lykke til med ditt.

      1. Tusen takk. Ja, det er ikke en krusedull enda. Jeg forsøkte meg litt i helga ved å tegne opp på papir, men jeg tror det blir helt enkelt dette her. Nyt dagen. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg