Ord 2, Rot

Ord nummer to er ROT! Artig med røtter som vokser og tar for seg. Jeg hare noen røtter her og der. Ei rot lignet Knerten da jeg dro den opp, så den henger på veggen ute hos meg. Det andre er et rot av kvister og ei stor rot. Den rota oppe til høyre har vridd og vrengt seg i mange år. Når de grov ut mer fra et sandtak her i nærheten kom rota fram. Den var helt uttørket med tynne røtter til alle kanter. Den fikk “klipt” seg og så ble den til pynt.

Til slutt får jeg vise dere ei lang rot! Ser den ikke lang ut sier du? Nei, den ble annerledes da jeg snurret den til en krans. Denne rota fant jeg langt nede i bakken på tomta vår, da vi grov vekk litt mer her og der. Jeg tror det er fururøtter som har vokst i sandjorda. De var helt rene og hvite da jeg tok dem opp etter gravemaskinen. Nå pynter denne kransen både ute og inne alt etter som. Aldri  meg vil disse røttene slå rot igjen, men vi har våre røtter der vi er i fra og der vi nå bor. Frodiths utfordring finner du HER! Bli med da vel!

12 kommentarer
    1. Det er veldig fint med røtter, og spesielt da hvis man finner noen fine man kan pynte med. Da blir det ikke så mye rot 🙂
      Veldig fin den knerten roten ♥ Du har så godt øye for ting du finner ♥
      Klemmer ♥

    2. Ja, her var det mye rot 😀 eller heter det RØTTER da kanskje 😀 Så mange forskjellige. Knerten er sjef 🙂 Ha en fin kveld Natheless, dette er moro 🙂

      1. Takk du. Artig dette, men det blir nok litt stille en stund. De har gravd av fiberen her!!!! Jeg har ikke all verden på telefonen, så jeg får bare vente. Klem

    3. Haha, selveste Knerten! 🙂 Var akkurat det jeg tenkte, før jeg leste teksten din. Fint med røtter. Da jeg var liten hadde vi mange akvarier hjemme, med røtter som pynt og gjemmested for fiskene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg