Pastell.

Jeg har begynt å elske pastell. Krittfarger som blandes i hverandre, og plutselig blir det lys og skygge i et bilde. Passe meg må jeg, så jeg ikke legger hånden i arbeidet, for da forsvinner det fort, eller jeg får farger i bildet der jeg ikke skal ha det. Jeg trodde aldri jeg skulle synes dette var så gøy, men det er det. Mykt og fint kan det blandes sammen, helt til jeg har sprayet det. Da sitter fargene på arket.

Jeg må kjøpe meg større ark! Det er jo ikke plass til så mye på et A4 -ark. Jeg vil tegne store mennesker med armer og ben, men jeg må ha flere farger også. Gleder meg til fortsettelsen.

17 kommentarer
    1. Veldig pent, og ja, pasteller er kjekt å tegne med 😀 Jeg har faktisk ikke tegnet med pasteller siden jeg var 17 år. Jeg gikk på tegning, form. og farge.

      Du er så flink og kreativ at jeg blir stum av beundring. Du har virkelig godt håndlag med mye. Kjekt å følge med på alt du holder på med ♥

      Gleder meg til å se mer av pastellene 🙂

      Klem ♥

      1. Jeg fikk pastellkritt av mamma for et par år siden, og det var utrolig gøy. Men jeg hadde litt feil ark og da ble jeg så skuffet. Etter spraying forsvant det hvite liksom. Jeg forsøkte pastell for første gang for en del år siden, men det var ikke mine kritt og da var jeg litt tilbaketrukket kan man si. Til jul i år fikk jeg en haug med riktige ark av mamsen, og da var jeg virkelig i gang igjen. Koser meg verre med dette og slapper av. Jeg glemmer tid og sted når fargene flyter over arkene. Kreativitet gir meg energi og det trenger jeg virkelig for tiden jeg også. Glad du likte det. Klem 🙂

    2. Spennede og utrolig flott <3 😀 Hvor får du fatt i de fargene? Har lett etter noe som kalles kalkstifter men finner det ikke. Stooor god klæm og jeg er så glad du finner gleden <3 gooodklæmme 😀 <3

      1. Utrolig morsomt. Jeg aner ikke hvor hun kjøpte det, men det var i Oslo i hvertfall, i en sånn kunstbutikk. Fryktelig spennende, og for all del, man kan ikke stryke over bildet før det er sprayet med fiksativ, da er det ødelagt. I førsten gjorde jeg mye feil, men nå går det bedre. Som liten forsøkte jeg meg på kullstift, det blir noe av det samme, men med farger!!!!Jeg har fortsatt mye å lære, og jeg trenger mer utstyr. Jeg bruker mye fingrene, men man kan bruke annen redskap skjønner jeg. Fingrene blir både skitne og tørre kan man si. Klem tilbake!

    3. Så nydelig, og hun ser ut som en liten alvejente <3 Du er såå flink, Randi!
      Gleder meg til å se hva mer du kan trylle fram med pasteller fremover 🙂 God kveld, og god klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg