Så feil…

Alt er feil for meg. Det er januar. Det burde være snø og iskalde vinder. Joda, det trekker kaldt, men med sol og åtte varmegrader så gror det der ute. Flere har funnet hestehov og i hagen begynner magnolian å vise knopper? Stemorsplantene i blomsterbedet strutter av liv og snøklokkene titter opp i mellom gammelt løv. Vil de klare seg om det kommer en kuldeperiode utover? Aner ikke.

For meg er dette så feil. Jeg vil ha vinter i den mørke tiden. Jeg vil gå ut og hutre litt, og så komme inn og glede meg over varmen. Men sånn er det ikke i år. Vi glemmer oss helt bort og går i tynne jakker, joggesko og tenker ikke en tanke på at det plutselig kan fryse på. For det kan det, sånn plutselig. Men en trøst er det jo at denne vinteren kan ikke bli så lang, men jeg savner den jeg……

Feil er det, men jeg kjøpte likevel primula og en potte med nyspirede perleblomster til terrassen i dag. De lyste jammen opp der ute i sola. Skulle det komme kulde, så får jeg bare ta dem inn igjen. Samme hvor feil det er, så er det koselig med blomster…

Så er det bare å vente i spenning på hvordan denne dagens solnedgang vil bli. Dette var  i går. Som et fargesprakende eventyr. Solnedganger er aldri feil.

10 kommentarer
    1. Litt vel tidlig at det blomstrer allerede i januar ja.
      Men slike solnedganger tar vi gjerne flere av 😀
      Her laver snøen ned i dag, så i dag kom mannen hjem våt på bena pga masse slaps nedi byen. Det er ikke ofte, for vi kan å sko oss, men når det er bart på morran og det plutselig laver ned, da blir det litt vanskeligere 😁
      Ønsker deg en fin kveld! Klem 🙂

      1. Du har vinter du ja. Litt tidlig med blomster. I går fant de blåveis på Hvaler!!!! Men det kan bli snø til uken😁Det blir spennende å se om det kommer. Klemsiklem😁

    2. så vakker og fargerik innlegg du hadde i dag,ja det har ikke vært mye vinter,men det er greit for min del siden jeg går med en fot som ikke er helt god :=) kommer snøen kommer jeg meg ikke ut

    3. Nydelige bilder…Det spirer og gror og jeg liker denne januar. Men det er ikke sånn vi er vant med. Litt annerledes …men kommer og går. Neste år kan det være skikkelig kaldt i januar. Men vi nok mer vestlandsvær etterhvert…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg