Så kom snøen….

Plutselig snødde det der ute! Jeg rakk akkurat å ta noen få bilder før det smeltet igjen. Vakkert med snø på blåveisen.

Litt snø her og der var festlig i disse koronatider. Kaldt er det ikke, så vinter med skiføre kan jeg ikke forvente! Men det var da hyggelig vinteren titte innom.

Det ble da som et julkort det der bildet med stubben på, men det er vår i alle blomsterbed hos meg.

Hva har du tenkt å gjøre i dag da? Jeg føler det litt som om vi er stengt inn. Sangsvanene sang og fløy hvor de ville her om kvelden.

Hegrene skrattet til hverandre de også. Jeg kan ikke fly ut på tur, men sånn er det. Ikke har jeg lyst heller. Det er ikke tid for det nå.

Må bare vise dere andre fugler som er frie. Jeg fant litt netting på veikanten og det ble en svane som står stille! En papirfugl driver jeg å lager og den skal få pynte opp i stua etterhvert, ellers sorterer jeg foto, lager mat, vasker litt og slapper av her hjemme.

Vi tar det som det kommer, akkurat som med vårværet. Det blir det det blir det også.

12 kommentarer
    1. så utrolig vakre bilder hos deg,elsker blåveisene dere viser ,for her vokser dei ikke i skogen .
      Snøen kom i rik mon her i dag,for dem som liker ski går det fint i dag,jeg er ikke der,meg har vært ute i skogen i over to timer uten ski da,nå skal jeg bare hygge meg med strikk,foten trenger det,så får eg støvsuge en annen dag

      1. Hjertelig takk. I år har jeg ikke mye blåveis i hagen, for i fjor gikk alle de gamle plantene dukken. De var over 40 år gamle, så det var vel ikke så rart.Men de nye kommer seg fint,så jeg tror det kan glede meg videre.

        Fikk du så mye snø? Her forsvant den like fort som den kom. Sola har skint så fint, men det er en iskald vind der ute. Kos deg i kvelden 🙂

    2. Veldig veldig vakkert. Dette var nydelig. Snø og blåveise. Fugler i fri bebegelse…Vi andre får holde oss mest mulig ensomme. Ikke be folk eller gå bort og ikke være tett på mennesker nå. …<3 klem…

      1. Ja, det er spesiellt med kontrastene i det hvite og det blå!

        Litt av et opplegg. Det er bare å gjøre som man skal, så går det vel bra. Men det er kjedelig å ikke være sosial som man er vant til. Jeg har gått meg en lang tur i kveldingen. Jeg så to andre en kilometer unna, og det var det. Folk holder seg visst inne! Klemsiklem og ha en fin kveld 🙂

    3. Nydelig bilder alle sammen..og Blåveisen kledde godt den snøen ja <3 Såååå flott den svana av netting også.. God helg og klem til deg <3

      1. Ikke sant. Sammen var snø og vårblomster riktig så vakkert. Morsomt med den nettingsvana. Tror jeg må få meg litt mer tynn hønsenetting og forsøke mer! Klemsiklem:)

    4. Fine bilder ♥
      Jeg har ikke heller lyst å fly noe sted nå. Best å være hjemme i disse dager 🙂 Kose meg med mine småting 🙂
      Og du har så mange fine ting du holder på med, så det blir nok ingen krise med det første ♥
      Klemmer ♥

      1. Takk du! Ja, det gjelder vel å ha noe å gjøre i disse tider. Ingen krise å være hjemme, det er mye verre for de som er syke fra før og redde. Vi får håpe alt går bra. Klem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg