Så sliten….

Ja, det er jeg, kjempesliten. Hva er størst jobb, å vaske hjemmet til våren, eller å male taklister? Jeg bare spør? Gjett hvem som har vaskejobben, pluss matlagingen i dag? Meg selvfølgelig. Veggvask, tørke av enda ikke malte lister, fram med sofa og stoler, ut med tepper, ned med gardinene, frokost, kaffe, lunsj og snart middag, vaske, skure, tørke og rydde. Hjelp for trim, sier jeg, mens svetten siler og gemalen “lister” seg rundt med malekosten. Ler du nå? Ja, det er lov, for det er veldig slitsomt å se opp hele tiden også, være nøye, pirkemale og male igjen, opp gardintrappa og ned, fram med kluten og opp trappa igjen. Joda, det er nok et team vi er, og det fungerer. Jeg hater å male lister, og nå lovet han å male vinduer og dørkarmer også. Noe må man da finne på i disse tider. Tidlig vårrengjøring er jo lurt. Når sola varmer der ute, kan vi kanskje sitte i solveggen og kose oss. Det er noe å glede seg til. Glede er det også å se på nymalte lister i taket og et hus som dufter rent og fint. Sliten? Jepp, men på den gode måten. Den ene jobber er like viktig som den andre, nemlig.

10 kommentarer
    1. så flinke dere er,å se opp er ikke for meg,så den jobben kunne ikke jeg gjort,nå snakker vi om å pusse opp kjøkkenet,men det som skal males ,skal males før det blir festet i tak og på vegger hi hi ,men det gir en gofølelse ja

      1. Ja, det er en godfølelse etterpå. Nå tok vi en pause med middag og avslapning. Listene trengte et strøk, så det blir finfint. Ha en fin dag videre!

    2. Dette kommer til å bli fint ja, selv om det er slitsomt mens det står på. Her i gården kjenner jeg jo godt til det for øyeblikket. Rot og kaos over alt. Men fint blir det 😀
      Gleder meg til å se resultatet hos deg hvis du viser det frem når det er ferdig ♥
      Stå-på-klem til deg ♥

      1. Ja, det blir fint og rent. Godt å ta den rengjøringen tidlig også. Jeg synes man trenger litt forandringer i disse tider, og nå blir det tynne blondegardiner allerede i stua. Om jeg viser frem, vet jeg ikke enda. Det tar tid å få på plass igjen ting og tang etter oppussingen. Gangen var lys fra før og det er den fortsatt med ny maling. Utrolig godt med alt som er gjort. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, det er bare så fint å få det unna. Lyst hadde jeg ikke, men når man først har kommet i gang, går det nesten av seg selv. Klem til deg på fredagen!

    3. Flinke dere altså….Gjør lissom ikke noe ekstra jeg…men er på jobb hver eneste dag…Så er som vanlig egentlig. Jobb og turer..:) Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg