Sorte fugler…..

Litt moro skal man ha i disse tider. “Sorte fugler” krakser over landet vårt og roper fare, fare! Skremmende med ordet Korona synes jeg.  Men disse fuglene her er bare snille. Jeg lagde dem selv.

Avispapir, ståltråd, servietter, lim, fantasi og maling, så har du snart en flokk med fugler du også. Fint å ha noe å holde på med, når man ikke skal reise eller finne på for mange sprell.

Genseren jeg strikket på er klar, og den er slett ikke mørk og skummel. Jeg gleder meg til å bruke den i våren.

Det er Bygdegenseren fra Trøgstad, designet av Anne Grete Krogstad. Nederst har den en flott kornåker, lenger opp er det en bølgekant for bekker, tjern og vann. Øverst kommer granskogen i åskammen. Utrolig fin, synes jeg. Jeg valgte mine farger, og strikket det hvite stykket ekstra langt, for jeg ville ha en genser som varmet godt over hoftene også. Heldigvis er det lov å gå tur og være ute, så denne genseren skal brukes, og så får vi håpe de sorte fuglene som skremmer oss, flyr fort avsted.

8 kommentarer
    1. Fine fugler, og en kjempeflott genser! Den kledde du godt. 🙂
      Selv med mine dårlige “briller” for strikking så skal jeg nok ikke starte på noe så stort prosjekt. 😉
      God lørdag Randi. Klem 🙂 <3

    2. nydelige fugler og kjempefine genser,ja noe må en ha å fylle dagene med i disse dager da det meste er stengt og vi blir oppfordret til å være minst mulig i lag med andre mennesker,jeg strikker jeg og gårn har jeg rikelig av på loftet :=)

    3. Den genseren her liker jeg veldig godt altså. Både mønsteret og fargene….Så rask du var med strikking da….Jeg strikker veeeeeldig sakte, men koser meg for det. Fuglene så skumle ut, men er snille! <3 klem…

      1. Ble så fornøyd med den. Den er tykk og god for våren og kalde sommerkvelder. Rask? Jeg synes det tok en evighet jeg, for jeg strikker ikke fort som andre jeg kjenner. Noen av mine strikker et par votter eller sokker på kvelden, mens de er på besøk her og drikker kaffe. Andre strikker gensere på bestilling. Så stolt av meg selv og jeg også koser meg med det. Nå strikker jeg en helt enkel lue igjen. Det blir mange luer, men de kan glede andre. Fuglene mine minnet om et par kraksende ravn, og de synes jeg er stilige å se. Andre synes de er skumle :)Kanskje jeg lager noen søtere til påske! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg