Sy om!

Nå er det salg, og det er gøy å lete etter ting som kan syes om og bli til nytt. Men hos meg var det noe i skapet som jeg aldri bruker også. Da var det fram med saksen. Jeg hadde en kongeblå kjole med knytting på armene. Jeg bare hater de knytesløyfene. Alltid hang de opp i alt når man for eksempel skulle forsyne seg med mat. Jeg klipte de av, men beholdt 2 cm som jeg og sydde inn, så jeg fikk en løpegang til å tre en liten knyttesnor i stedet. Sløyfene klipte jeg i litt forskjellige lengder. De ble festet på skjerfet! Skjerfet er nederste delen av kjolen, som jeg har klipt av, for å få meg en kort bluse i stedet for en kjole.

Jeg la den delen som skulle bli skjerf over hverandre og festet sløyfebitene. Her kan man sy for hånd om man ikke har symaskin. Du ser jeg har lagt skjerfet  på en hvit genser, da ser du hvordan det ble. Så var det klart for meg, etter at jeg hadde lagt opp blusen nederst.

Herlighet som jeg gleder meg til sommeren! Men kommer jeg på salg en dag, skal jeg kjøpe meg en oransje bukse til denne blusen. Det må da bli friskt og vårlig.

12 kommentarer
    1. Kreativt å sy om klærne. Jeg har mange ganger tenkt på enkelte plagg, at jeg gjerne skulle hatt dem litt anderledes, men selv om jeg har gått tegning, form. og farge, og lærte og sy og være kreativ, så er ikke helsa på lag til sånt lenger. Da er jeg glad jeg har en venninne som er dyktig med symaskinen. Så hun har faktisk sydd om litt for meg 🙂
      Den ble fin den blusen. Sånne sløyfegreier kan være enormt i veien ja, så lurt sånn som du gjorde det ja 🙂
      Blått er veldig fint til deg, og som du sier, en oransje bukse hadde nok blitt sommerfint til den blusen ♥
      Klem ♥

      1. Tusen takk for fine ord. Ja, det er artig å forandre på plagg man ikke lenger bruker, eller kjøpe rimelig klær som kan syes om. Jeg synes det er artig innimellom, men jeg gjøre det ikke så mye som før. Blusen ble veldig fin synes jeg, og takk for at de dumme sløyfene er vekk. Gleder meg til varmere dager og sommerklær. Klemsiklem til deg 🙂

    2. Så tøft! Jeg er jo selvsagt misunnelig på at du har slike» magiske « evner men dette kan du virkelig gjøre mer av. Sy om og gå visning for oss!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg