Tråkle….

Livet er for tiden som å tråkle! Et langt sting hit og et langt stig dit, opp og ned. Jeg tråkler meg fram mot vår, og håper på en jevnere, tettere søm etter hvert. Det å tråkle, kan mange ganger være både nyttig og praktisk. Da ser man litt av hva som kan komme av utfordringer, uten at man har ødelagt det som skal komme siden. Planlegning kan det også hete. Som jeg har skrevet før, så har jeg evig utfordring i å vente. Jeg liker det slett ikke, men har ikke noe valg. Når jeg har sendt i fra meg noe jeg har skrevet eller laget, så er det ikke lenger jeg som bestemmer. Nei, det er de som mottar det. Ofte svarer de aldri???? Jeg klarer ikke forsone meg med det. Det må da være mulig å svare nei om de ikke liker det? Det ender med at jeg mister litt motivasjonen her. Hvorfor skal man ikke respekteres for det arbeidet man har lagt ned, med et svar??? Ja, jeg tråkler videre, sting for sting…….

Men noen svarer da heldigvis. Før helga kom jeg til finalen i Brød&Korn med oppskriften min på dessert med bygg. Artig. Det blir premie i posten snart.

Randis BYGGRYNSFROMASJ

(4-6 pers.)

2 dl hele byggryn

ca. 5 dl vann

Kok vann og gryn i ca. 15-20 minutter. Sil av vannet og avkjøl grynene.

1 pk Freia bringebærgelépulver

4 dl vann

1 dl yoghurt naturell (gjerne laktosefritt)

ca  90 g Philadelfiaost  (gjerne laktosefri)

½ dl grovhakkede mandler

4 dl friske bringebær

Legg til side noen spiseskjeer med byggryn og bringebær, som skal brukes til pynt.

Kok opp 4 dl vann og trekk kjelen av platen. Hell i gelépulveret og rør om til det er oppløst. Bland inn Philadelfiaost og yoghurt. Rør til alt er blandet.

Hell grynene i fromasjen sammen med bringebær. Rør det lett rundt. Fordel det i porsjonsskåler. La det stå kaldt, til det stiver.

Sett fram fromasjen en times tid før servering. Om du serverer den rett fra kjøleskapet, mister den mye av smaken.

Pynt med gryn, bringebær, hakkede mandler og et dryss av melis. Server desserten med is, eller pisket krem.

BRØD&KORN

Jeg deltok med denne desserten i Brød&Korns  #byggkonkurranse, der byggryn var hovedingrediensen.

14 kommentarer
    1. Gratulerer med finaleplass for denne spennende fromasjen 🙂

      Ja jeg synes det skulle bare mangle om man ikke fikk svar når man sendte avgårde noe…. det er vel egentlig vanlig høflighet… Har de så mye å gjøre – ja så må de bare bruke tiden da – så alle får en tilbakemelding 🙂

      Lykke til!

      Lag deg en fin dag i dag, Natheless!
      klem

      1. Tusen takk. Morsomt å være med i sånt og lage nye oppskrifter. Ja, det er rart at mange ikke svarer? Jeg har sendt til flere gjennom årene, men ikke et pip tilbake. Jeg sender mail og ber om et svar etter et halvt år, men nei, det kommer aldri noe? For meg blir det useriøst. Derfor blir man så glad i de som svarer, at selv om jeg får nei på nei, og noen ganger ja, er det mye bedre enn å ikke få svar. Nå måtte jeg forsøke noen andre, og det er slett ikke gøy. Føler meg usynlig som en liten maur. Men jeg er en ivrig arbeidsmaur!!! Ja, her er det en fin dag. Klemsiklem 🙂 Øver på ting jeg ikke kan. Gøy å lære nytt!

    2. Gratulerer – den fromasjen skal jeg teste ut ganske snart! Så moro! Trist når en ikke får tilbakemelding – jeg er enig med deg, det er det minste de kan gjøre – uansett! Det tråkles videre….. klemmer <3

      1. Takk du. Den var god, og så ble det litt tyggemotstand! 🙂

        Ja, jeg ergrer meg grønn over at det ikke kan komme et svar. Synes det er useriøst av kjente forlag og tidsskrifter, men det er vel sånn det er da? For meg merkelig. Jeg får tråkle videre. Klemsiklem 🙂

    3. spennede oppskrift da ,kjekt du kom med ,og oppskrift fra deg var jo i familien også med en lue/buff :=) veldig fin .
      Jeg synes du er så flink til å tegne og skrive ,så du kunne fint gitt ut barnebøker ,tror barn ville likt det

      1. Takk du! Gøy å være med litt. Snart kommer det oppskrift på ei lue jeg har laget i Familien. Tegne er så gøy, og jeg elsker å skrive også. Men det er visst umulig å komme inn i et forlag med det?? Jeg trykker mye opp til meg selv i Japan Foto Cewebok, så har jeg da et minne.

    4. Gratulerer og takk for oppskrift. Ser veldig godt ut! 😀
      Leit når mottaker ikke kan være høflig og svare. Det er det minste en kan vente synes jeg 🙂

      1. Tusen takk. Det ble så godt, og litt tyggemotstand også. Ja, det er kjedelig uten svar. Men heldigvis er det de som er superflinke også. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg