Undring….

Det er mye jeg undrer meg på i disse dager. Akkurat i dag har jeg ikke så mye morsomt å si. Jeg føler meg handlingslammet og utrygg. Det er ikke godt å kjenne på denne angsten for hva som kan komme. Men våren er på vei. Jeg har plukket både hvitveis og gullstjerne.

Jeg holdt på å slette hele dette innlegget, men jeg lot det være. Det er sikkert ikke bare meg som er bekymret om dagen.Hva har vi i vente, burde jeg være enda mer redd? Det er ni måneder til jul i dag. Hva vil julen dette året gi? Hvem er her fortsatt og hvem er ikke? Fryktelig skremmende tanker.

Men først er det påske med påskeferie, som vi vanligvis gleder oss til. I år er alt så forandret. Vi skal skru fram klokka til sommertid natt til søndag. Jeg ser noen morsomme ord som florerer på fjesboka i dag. Hva om vi skrudde klokka fram noen måneder med det samme, så vi blir ferdig med disse unntakstilstandene? Men det er jo ikke mulig, og sikkert ikke særlig smart heller. Alle disse dagene vi har, er jo våre og vi må fylle dem med det vi tror vli gi oss litt lykke.

For meg blir litt lykke ved påsketider kanskje et kakestykke, malte egg, en tegning, en god bok, smil og et vink fra mine på telefonen.Turer med familien kan vi visst bare glemme. Ganske deprimerende å høre helseministeren si at vi ikke kan forvente det vanlige, men sånn er det. Vi har ikke noe som helt å stille opp mot dette viruset. Men spre glede på blogg er lov, og det er nødvendig tror jeg. Alt føles så deprimerende ellers, at om vi ikke har noe som muntrer oss opp, blir det jo bare verre. Så det var innlegget i dag. Fram med fine tanker og spre glede tror jeg er viktig i disse tider. Jeg har malt egg om dagen, ganske mange faktisk. Man må ikke ha hele egg for å pynte litt. Når jeg har knekt egg til en kake eller til eggerøre, så vasker jeg skallene, tegner og maler i vei. Nå er det din tur. Finn på noe koselig, det hjelper i disse deprimerende tidene.

10 kommentarer
    1. Da er du nok slik jeg var i begynnelsen av forrige uke. Nå har jeg funnet roen. Vil du ha litt healing har jeg det gratis hver kveld på Lillasjel, roer ihvertfall ned meg og ser ut dom det hjelper andre også. Jeg er glad det rammer i liten grad de yngre så jeg slipper å være redd for mine.

      1. Ja, det begynner faktisk å gå seg til her også. Jeg skrev en hel del og slettet, så skrev jeg igjen og fant ut at jeg la det ut. Alle er vi nok litt skremte tenker jeg, selv de unge. Mine er redd for at det skal skje noe med oss, for vi er jo gamle i deres øyne. Takk for tilbudet. Du er snill du. Klemsiklem:)

    2. det er nok mange som er bekymret i disse dager ja,men jeg tror det en dag tar slutt og holder vi oss til det som blir sagt kan det jo være att det går enda fortere over ,har påsken fine dager med sol kan en jo hygge seg ilag med familien om en holder avstand,jeg mener det er lov da :=) nydelige bilder hos deg,det er mye glede å se nå som våren kommer tilbake :=)

      1. Ja, jeg er så sikker på at jeg ikke er alene med de dumme tankene. Her kommer ikke noen av våre på besøk om dagen, og det er så trist. De vil ikke utsette oss for noe, for de er jo selv ute i jobb og treffer mange hver dag. Men som du sier, med avstand kan man jo snakke med hverandre i hvert fall. Håper dette snart er over og vi kan omgåes som vanlig igjen. Ha en fin dag:)

    3. Bra at du ikke slettet innlegget, som du hadde tenkt. Fint at du viser tankene og følelsene dine. Det er mange av oss som tenker sånn om dagen, og det går opp og ned.

      1. Ja, det går opp og ned. Jeg måtte få ut litt gruff!!!!! Men jeg får jobbe med humøret og gjøre det beste ut av det. Takk skal du ha og ha en fin kveld!

    4. Ja, det går mange tanker gjennom hodet nå…. ikke så lystelig akkurat! Det er best å holde på med noe…. disse bildene er bare helt deg! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg