Våkn opp!

Stolt! Klart jeg har lov til å si det! Jeg er stolt av meg selv. To armer er festet inn på rundpinnen, og jeg tror jammen det skal bli en genser etterhvert! Jeg drømmer om vår og fuglesang, marksblomster og en lun vårgenser. Ser du at genseren ligmer er påskehare? Ja, jeg drømmer om påskefri også.

Se her da. Jeg drømte om å se sidensvans, og det fikk jeg jammen rett på utsiden av huset vårt. Litt langt unna, men jeg både så og hørte dem. Ja, jeg drømmer om dagen. Jeg drømmer så mye rart. Men vet du hva det står på oppslagstavlen min?

“Den som vil virkeliggjøre sine drømmer, må først våkne opp av dem….”

Sånn er det. Man må selv gjøre noe, for å få til det man drømmer om. Jeg drømmer om sommerkroppen, lavere blodtrykk, raskere ben når jeg går tur og bedre humør innimellom. Det nytter ikke bare å drømme. Jeg har jobbet med helsa i snart et år nå. I dag fikk jeg dommen. Yes, ingen tabletter på meg, om jeg fortsetter som jeg har gjort i det siste. Jeg drømte om så mye, men ved å jobbe med saken, så har jeg fått til noe. Våkn opp, var ingen dum tanke!

 

16 kommentarer
    1. Så gode nyheter å slippe tabletter ♥ Ingenting er bedre enn når man kan hele seg selv helt naturlig.
      Og genseren…..nyyydelig ♥ Finer farger, og mønster. Ja, sånn som den ligger minner den litt om en påskehare 🙂 Og det er ikke lenge til påske. Bare en måned igjen. Blir nok en fin påske dette her, nå når vi er klare for vår og sommer 🙂
      Lurt å våkne opp ja, ingen drømmer kan oppfylles i sovende tilstand.
      Klemmer ♥

      1. Ja, jeg er stolt av meg selv. Hvorfor i alle dager lot jeg det skje? Nei , det er fint med drømmer, men jammen må man ta tak i egen helse også. Jeg fikk et valg, enten forandre livsstil eller spise tabletter. Valget var enkelt. Nå gleder jeg meg til ny genser og vår. Klem fra meg.

    2. det beste av alt er att en har greidd å snu helsen til det bedre,gratulerer,det skal du være stolt av,men jammen skal du være stolt av genseren også,den blir skikkelig fine :=)
      S å har du fått besøk av sidensvansen,herlig det er virkelig en vakker fugl,ha en fortsatt fin fin kveld

      1. Så glad jeg har klart det. Det har vært et år med strev, men det var verdt det. Jeg hadde forbedret meg fint til jul og nå var det enda bedre. Godt å ikke ligge i den farlige gruppen lenger. Nå er det bare å fortsette, jeg må ikke tilbake til den dårlige formen.
        Jeg koser meg med å strikke den genseren. Det tar tid, men det er helt greit. Nå er jeg snart oppe ved mønsteret ved rundfellingen, så det blir spennende å begynne å strikke trærne.
        Endelig kom sidensvansen så nær at jeg så dem. Jeg har tatt bilder av dem nær for mange år siden, men da hadde jeg et mye dårligere kamera enn det jeg har nå. Håper jeg kommer nærmere en dag snart, for de har så fine farger! 🙂

    3. Geneseren blir helt nydelig. Slike generere er jeg egentlig på jakt etter. Hvor mønsteret er lenger ned og ensfarget oppe. Lite av det. Alle mønster er rundt puppen …hehe…
      Viktig å våkne opp ja og ta grep! 🙂 herlig og fine fugler. De er så herlige…Klemmer.

      GRATULERER <3 MED HELSA DI!

      1. Veldig fornøyd med å strikke den genseren. Den skal ha rundfelling med mønster øverst, men det er jo fullt mulig å droppe mønsteret og strikke det i en farge helt til topp. Gleder meg til å bruke den.

        Jepp, det er viktig å ta grep når man får beskjed. Trodde ikke det var så ille med meg da jeg kom til legen i fjor vår. Fikk sjokk da hun sa jeg hadde alt for høyt blodtrykk. Jeg som trodde at jeg var svimmel fordi blodprosenten var lav, måtte jammen legge om det meste. Men trimme har jeg jo alltid gjort, selv om mange mener det ikke kan kalles trim å gå! Jeg liker å gå og ferdig med det, svett blir jeg og sliten, pulsen og hjertet kjennes, og det er vel det som skal til tenker jeg. Jeg har alltid gått tur i alle mine år, så det kommer jeg nok til å fortsette med resten av livet, om jeg kan. Mange raske trimturer og mange fine natur-og skogsturer i uka.Takk for gratulasjonen. Klemsiklem:)

    4. Så flink du har vært som slipper piller. Man må selv ta er tak for å bedre egen helse og jeg tror snart deg er på tide at jeg våkner!
      Kjempefin genser du strikker – og med garnnøstene oppå livner den helt klart påskeharen 🙂

      1. Tusen takk. Ja, jeg er så glad jeg klarte det. Det første halvåret var jeg jammen redd det ver umulig, men så løsnet det heldigvis. Ikke lett å legge om kosten og tenkesettet, men til slutt sitter det. Helsa må være på plass om man skal tåle årene som kommer tenker jeg. Litt sånn “kniven på strupen” var slett ikke dumt.
        Veldig fornøyd med fremgangen på den genseren. Det tar tid, men jeg tror jeg skal får den klar før påske.Ha en finfin dag. Klemsiklem 🙂

    5. Gratulerer, så godt at du slipper medisin. Bra jobba. Og du har så rett, det må handling til. Du er på riktig vei. Jeg har også hatt en fokus, men sliter med den om dagen. Men dette her motiverer meg <3.
      Veldig fint innlegg. Genseren var også fin. Stor klem<3.

      1. Tusen takk. Når jeg fikk valget mellom å legge om livstilen eller tabletter, så var valget enkelt. Men lett er det ikke i det hele tatt! Det er fort gjort å havne tilbake i gamle vaner. Turer i raskt tempo har jeg alltid gått, så det er lett som en plett. Men maten! Når man må forandre alt man har spist på brødskiven til ting jeg ikke er så glad i, så blir det vanskelig. Men etter noen måneder satt det også. Nå kan jeg kose meg i helga, men det rare er at det er liksom ikke så viktig lenger. Heier på deg at du finner motivasjon også. Takk for fine ord, og genseren håper jeg snart blir klar. Klemsiklem:)

    6. Den genseren er virkelig lekker! Godt at du slipper medisin og at det å jobbe med og få helsa bedre er en stor gevinst å høste. Jeg kvittet meg med resten av kiloene, og både jeg og legen er fornøyd men pillene slipper jeg ikke unna da jeg har arvelig høyt blodtrykk.

      Du har virkelig vår på dine kanter, og jeg kom hjem i fra ferie til masse snø. Men i dag skinner sola og man får nyte det gode været! Teller ned til påske! Klem til deg fra ho i nord.

      1. Heisann Eva. Så koselig med en hilsen her! Flott du fikset kiloene, det strever jeg med enda. Men jeg holder meg der jeg er nå da. Heldigvis har jeg ikke, det jeg vet, noe arvelig blodtrykksproblemer, så dette klarer jeg fint uten tabletter nå. Jeg får holde meg selv i nakken og fortsette med godt mot, så fikser det seg. Velkommen hjem fra ferie. Du må vel til med måking igjen en stund. Fin trim da. Her regner det bare og det er grått som er høstdag. Men når sola titter fram igjen, føles det som vår! Klem til deg fra meg i sør! 🙂

        1. Nei, den snøen som lå på terrassen hadde sønnen tatt så jeg slapp det. I går var det et nydelig vær, men grått i dag. Det snør ikke. Men sant at snømåking er fin trim.

          VK er forandret og ikke som før så vi har mer eller mindre forsvunnet alle sammen i fra forumet. Logge seg inn to steder gidder vi ikke, og det er langt dyrere. Er bare å holde på gode vaner og være flink til trening. Vi skal jo leve også. Ønsker deg en fin uke.

          1. Så fint du fikk litt hjelp, for snømåking kan jammen være tungt. Jeg droppet hele vk, for jeg forsto at det ikke kunne hjelpe meg mer. Det var andre ting jeg kunne ta tak i, som jeg fikset selv. Jeg hadde ikke så mange jeg hadde kontakt med der heller, og deg har jeg heldigvis kontakt med andre steder. Ja, vi skal leve. Det sa legen min også. Vekta er ikke det viktigste når den er kommet på et greit nivå, men trim og hva vi spiser i uken, er det som teller.Stå på videre, så heier vi på hverandre! 🙂 Nyt dagene i den gryende vår!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg