Vår, vår, vår…

For et fint vårvær vi har her i dag. Men det er spådd både mer kulde og snø i morgen kveld. Krokusen strutter av liv der ute, men noen av dem hadde helt forvokst seg og lå paddeflate på bakken. De fikk komme inn og lyse opp i stua. Ikke lett å være blomster på denne tiden.

Stemoren kommer stadig med nye blomster. I dag plukket jeg vekk mange visne blomster som hadde gått i frø. Skal under meg på om de frøene er spiredyktige?

Endelig spratt en enslig blåveis ut i sola. Men det er flere knopper på gang. Alle de gamle blåveisplantene mine er døde, og de unge tar tid inne de blir like blomsterrike som de som var det. Men det lover godt når de klarer å så seg selv. Ser du minipåskeliljene på bildet? Tenk at de har overlevd en sommer, høst og vinter og nå kommer de til å lyse skikkelig opp nede i blomsterbedet i våren. Gleder meg over alle fargene, men bier og humler har enda ikke stått opp!

18 kommentarer
    1. Elsker denne tida..og alt som dukker opp 🙂 Bildene her er vakre og gir en forsmak på våren..eller mars er vel vår det.. Fine blomster får man aldri nok av… Klem og god helg <3

      1. Ja. det er herlig å se disse fargeklattene! Mars er det jo og vi har ofte hatt krokus i denne måneden. Herlig i solveggen i formiddag, men det er kaldt,så det gjelder å passe seg så man ikke blir forkjølet. Klem tilbake!

    2. Det er så godt vi er kommet hit vi er. Men det er kommet mye lengre alt, der du bor skjønner jeg. Kan nesten ikke se meg utørst på bildene dine. Men har en mistanke om at du må ha grønne fingre :). Klem <3

      1. Ja, jeg bor jo ved kysten og der er jo våren tidligere. Herlig å se de fine fargene. Grønne finger har jeg vel ikke akkurat, men det gror godt i bedet! Klemsiklem 🙂

      1. Nei, hos deg er det vel snø fortsatt. Men man trenger ikke kjøre lenger enn en time inn i landet her, så er det snø fortsatt. Men sol har vi hatt i dag. I det sola gikk ned kom tåka, så det blir jo spennende om det blir glatt i natt også. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    3. Kjempefine og nydelige bilder fullt med vår 🙂 Gleder meg kjempemasse til våren, og nå er vi enda en uke nærmere våren 🙂 Vår er kjempeherlig årstid 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg