Vinteren bader!

Jeg gikk en tur i formiddag. Det småregnet og mye av snøen hadde allerede forvunnet. Det var mildt og vårlig. Jeg hørte en flokk med gås fly over meg, og inne på sletta var det noen som ropte av fryd??? Jeg gikk etter lyden.

Der lå Vinteren og slappet av. Han smilte til regndråpene og lo. Det var ikke tvil i hans sjel, at det ikke er over enda. Vinteren altså. “Det kommer mer,” sa han høyt og plystret.

Han svømte hit og dit i restene av snø og vann, og riktig koste seg.

Veiene var fulle av vann, jordene hadde innsjøer, og på bøketrærne var fortsatt fjorårsløvet på plass. Enda er det ikke vår! Det visste Vinteren der den lå og tok seg et snøbad i restene av det hvite. Gårsdagens snøhest har snart smeltet. Vi drømmer om vårblomster og sol som varmer.

Vinteren svømte hit og dit, plystret og lo av alle som nevnte frøken Vår! Vi får vente da, så ser vi hvem som får rett???? Blir det mer Vinter, eller kommer Våren……

14 kommentarer
    1. Det blir vååååår 😀 <3 Herlige bilder men jeg holdt på å sette kjeksen i halsen for jeg trodde du hadde vinterbada og fryst fast, heldigvis hadde du ikke det <3 Gooood lørdag 😀

    2. Så herlig! 😀

      Du får det virkelig til. Hadde aldri kommet på å lage hverken person eller hest, men det er jo bare kult og flott! 👏😍 Klem

    3. Snakk om en kreativ sjel av de sjeldne… du er bare helt fantastisk 😀 Uansett materiale… vakkert fra ende til annen.. god helg 😀 Klem

    4. Artige bilder og nydelig tekst! Jeg tror han tar feil….Nå har vi hatt nok snø og kulde og vinteren er kort her i Fredrikstad…Forsvinner nok til uka og neste uke er det mars og vår i lufta skal du se..Klemmer…

      1. Tusen takk. Ja, nå blir det spennende å se om du får rett eller om Vinteren reiser seg igjen!!! Vi får ta det som kommer tenker jeg. Snart mars og lerkesang. Klemsiklem:)

    5. Ååå så herlig – du er best! Herlige bilder og herlig tekst – ekte Randi! Jeg hååååper på vår, men tror ikke vinter er helt ferdig ennå! Godeste klem <3

      1. Tusen hjertelig. Koser meg skikkelig når jeg driver med sånt i snø eller mose. Ja, våren er på gang den, men enda tar det vel litt tid. Godt å ha noe å glede seg til. Klemsiklem 🙂

    6. Så kjempeherlig 🙂 Kjempeflotte og nydelige bilder og ikke minst tekst 🙂

      Her er det +6 grader, og regn. Det har blitt underkjølt regn, og trafikkaos her i byen. Det går mot vår 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    7. Så mye artig historie i naturen du finner. Så koselig:)
      Hadde nevnt det i mitt innlegg ” What is in your head?” om kreativiteten din. Jeg er beundrer:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg