Bli med, 2

Her er bildene fra en av mine turer i nærmiljøet mitt. Denne kvelden valgte jeg å gå sjøsiden. Den stien er merket som kyststi, og det går opp og ned med utsikt til Hunnebunnen. Utrolig fint å sette seg ned å bare nyte når man kommer til toppen. På en stein så jeg denne elgen på bildet til høyre? Om noen har malt den der, eller om det er skitt fra en fugl, aner jeg ikke. Den var da kunstnerisk og fin den elgen.

Nede på vannet var det svaner og ender denne kvelden og jeg hørte sangsvanene også. I de krokete furutrærne sang svartrosten.

Så fint kan det være her om du tar deg tid og våker inn en vårkveld i april.

Så gikk steien nedover igjen, og møtte en grusvei med gress i midten. Løypa er fint merket, så den var lett å følge. I det øverste bildet her til venstre ser du et treskilt. Der står det Rumpesteien og jeg valgte den veien hjemover.

Dette er skyggesiden på kvelden, så det blir en ganske trolsk stemning. Jeg måtte ta med meg selv på noen bilder, så du kan se hvor store og flotte trærne er i jordekanten.

Det er mye å se på for den som stopper opp litt. Rester fra gamle tider og fin vegetasjon. Granskudd er det også nå, så jeg spiste noen før jeg gikk inn på stien under store trær.Så var jeg tilbake og ute i sollyset i kvelden igjen. Vil du se mer fra Rumpestien titter du inn på forrige innlegg HER!

12 kommentarer
      1. Kosa meg skikkelig her. Det er bare noen minutter fra der jeg bor, så jeg føler meg heldig med turterrenget. Det er så variert, alt etter hvilken retning jeg velger. Ha en fin dag! Klemsiklem:)

    1. Så fin tur, eventyrlig, rett og slett. Og til og med møte med en elg 😀
      Og det å ta seg tid, det er viktig det, for turene handler jo om opplevelsen også, ikke bare trimmen. For min del er opplevelsen viktigst, og trimmen er en fin bonus ♥
      Gode klemmer ♥

      1. Herlig å komme seg ut i naturen bare, for man får gratis frisk luft, fuglesang og duft av vår. Trim er fint det også, men ikke hele tiden. Man trimmer også av å gå på sånne turer, pluss at hodet har godt av litt spenning og opplevelser.29 etasjer sto det på min måler da jeg kom hjem, og da har hjertet fått jobbe litt også. Klemsiklem:)

    2. Mange vakre bilder og med idyll og vår og sjø og fugl og masse nydelig landskap…Vakkert altså! Slike bilder elsker jeg å se..Får håpe at jeg får gått noen løyper rundt ved sjøen der en dag. Men da må jeg kjøre et stykke og parkere kanskje et sted…Men det er jo ikke noe problem..Blir sikkert mange feriedager her hjemme i sommer. Klemmer..

      1. Ja, det minner litt om Kråkerøy også, med liv og blomster. Etter koronatiden kan vi finne på noe vet du. Plass til å parkere her. Er jeg ikke hjemme, så er det fin parkeringsplass nede i Skjærviken ved Tingstedet. Klemsiklem 🙂

    3. Du verden.. det var litt av en tur. 🙂 Nydelige detaljer i alle varianter. Her florerte det bilder av Knoppsvaner, som hadde funnet veien til oss. Artig at det er nye arter som stikker innom her 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg